2024-Week04
Week 04 (241023) Summary -
The class began with the students sharing in small groups the kanji they had chosen to represent their efforts for the remainder of the year.
We then learned about different perspectives of Kiyomizudera: one from a tourist's viewpoint and one from the perspective of those who live at the temple.
We also learned about different forms of worship, such as "文化奉納" (Bunka Hounou) by Miss Mari Natsuki.
Yukie-sensei then showed us how different artists describe places and people in their song lyrics.
Yukie-sensei ended the class by asking students to share their favorite places using only words and descriptions in small group discussions.
Week 04 (241023) Homework Assignment:
Take notes on "Week 04," covering both in-class and out-of-class activities sections.
In-class activities: this week's goals and what you have learned from the class.
Out-of-class activities: Practice 04 and Practice 05.
Practice 04: Find a “Kyoto on My Mind” video by others and share it with the link and your comments.
Practice 05: Describe/Introduce one of your favorite spots in your own unique way in texts. Share something only you can see.
第04週(241023)のまとめ -
授業は、生徒たちが小グループに分かれ、今年一年の努力を表す漢字を発表することから始まった。
その後、清水寺を観光客から見た視点と、清水寺に住む人々から見た視点の違いについて学んだ。
また、夏木マリ先生による「文化奉納」など、さまざまな参拝の形についても学びました。
そして雪絵先生は、さまざまなアーティストが歌の歌詞の中で場所や人々をどのように表現しているかを教えてくれた。
最後に雪絵先生は、少人数のグループディスカッションで、生徒たちに言葉や描写だけを使って自分の好きな場所を話してもらい、授業を終了した。
第04週 (241023) 宿題:
第04週」のノートを取り、授業内活動と授業外活動の両方のセクションをカバーする。
授業内活動:今週の目標と授業で学んだこと。
授業外活動: 練習04と練習05。
練習04:他の人が撮影した「Kyoto on My Mind」ビデオを見つけ、リンクとコメントを添えてシェアする。
練習05:自分の好きなスポットを自分なりに文章で紹介する。自分にしか見えないものを共有する。